Försäkringsförmedlare

Det finns många anledningar för dig som försäkringsförmedlare att stärka samarbetet med Kreditförsäkringsbranschen och att aktivt delta som medlemmar i Kreditförsäkringsföreningen. Kreditförsäkring är ännu en relativt outvecklad del av försäkringsbranschen, och marknadspenetrationen är en av de lägsta i Europa. Därmed finns stora möjligheter till nya affärer både med nya och existerande kunder.

Med kreditförsäkring erhåller du som försäkringsförmedlare en unik möjlighet att hjälpa dina kunder med att skydda en av företagets viktigaste och mest volatila tillgångar, nämligen företagets kundfordringar. Förutom ett skydd mot kreditförluster hjälper du också din kund med expansion mot nya marknader samt kan bidra till att skapa nya finansieringsmöjligheter.

KFF hoppas att ni som försäkringsförmedlare blir medlem i organisationen och hjälper oss att gemensamt utveckla den svenska kreditförsäkringsbranschen.