Företag

Det finns många och starka anledningar för dig som företag att bli medlem i kreditförsäkringsföreningen. En kreditförsäkring hjälper företag att skydda intäkterna, understödjer vid expansion mot nya marknader och okända kunder, samt möjliggör att våga erbjuda längre kredittider. En kreditförsäkring hjälper även ditt företag i förhandlingarna om villkor mer er bank.

För svenska företag skyddar organisationens medlemmar affärer till ett värde som överskrider 1000 miljarder kronor.

Förbättra er likviditet genom ökad säkerhet i kundfordringar

Olika typer av kreditförsäkring kan vara ett användbart verktyg för alla dina fordringar. Det kan gälla hela din omsättning såväl som enskilda punktrisker. På samma sätt kan det handla om korta krediter mellan 1-360 dagar, såväl som projekt på långt mer än fem år.

På en mer handgriplig nivå finns det ett antal direkta kopplingar mellan er finansiering och kreditförsäkring:

• Kreditförsäkring av kundfordringar ökar säkerheten i dina belåningsbara fordringar, vilket möjliggör en ökning av det belåningsbara utrymmet

För dig som CFO, Treasurer, Kreditchef, Försäljningschef eller VD innebär ett medlemskap i kreditförsäkringsföreningen ett utökad inflytande i en bransch som formar dagens och framtidens tjänster, i syfte att minimera era risker och maximera era möjligheter avseende all er försäljning.

KFF hoppas att du som företagare blir medlem i organisationen och hjälper oss att gemensamt utveckla den svenska kreditförsäkringsbranschen i syfte att stärka dina affärer!